13:58:56

Hårtips!

tips / 2009-10-28

Jag har alltid velat ha långt hår sen jag kliptte av de i 7:an. jag kan ju klippa själv så jag klippte mig kort hela tiden i 7:an så de blev bara kortare och kortare. så nu ska jag ge några bra tips för att få håret att växa bättre :) De finns ju inte riktigt nåt man kan göra för att få längre hår mer än att äta nyttigt, men de finns saker som är bra för håret som ger de näring.

1. använd hårinpackning 2-3 gånger i veckan, dock inte för mycket!
2. platta inte håret för ofta, om du ska göra de använd plattningskydd!
3. att blåsa håret med varmt skadar håret också, handdukstorka håret istället
4. Hårkontroll är bra för hud hår och naglar, men de är inte garanterat att de blir bättre, använda det i några månader morgon och kväll och se om de märks någonting. 
5. om du inte gillar att ditt hår har självfall så gör en inbakad fläta på kvällen när du har duschat så de blir det lite mer jämna lockar, de kan faktisk bli fint!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin